FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Vi har lavet en komplet oversigt over de vigtigste informationer, der er vigtige at kende til som 1stCare vikar.

Hvilke typer af vagter har 1st Care?

1st Care har fastvagt & gangvagter på somatiske og psykiatriske sygehusafdelinger, plejecentre, bosteder og i hjemmeplejen.

Hvor har 1st Care vagter?

1st Care dækker vagter i alle landets kommuner.

Hvordan kontakter jeg 1st Care?

Du kan kontakte os på mail: info@studenterkorps.dk - Telefon: +45 ‭43 14 60 40‬.

Hvordan ansøger jeg hos 1stCare?

Du ansøger som 1st Care vikar via vores hjemmeside. Opskrivning foregår via vores IT-system Temponizer. Det er vigtigt for os at vide, hvornår du reelt er til rådighed, idet vi disponerer over for kunderne ud fra vikarernes opskrivninger. Vi forsøger så vidt muligt at skabe kontinuitet i vagtdækningen, hvilket netop bliver muligt, hvis du fortæller os, hvornår du vil have vagter. Du kan skrive dig op til dagvagter 7-15, aftenvagter 15-23 og nattevagter 23-7 eller tidsintervaller, du selv vælger. For alle tidsrum gælder, at de kan variere, idet nogle vagter er kortere, mens andre er længere. Hvis vi ikke hører andet, regner vi med, at du er til rådighed i hele det tidsrum, du har skrevet dig op. Det gælder også i forhold til akutte vagter – typisk morgen mellem kl. 6-7.30, aften mellem kl. 15-16 og nat kl. 22-24. Opdater løbende kalenderen i Temponizer med din rådighed. Vi vil gerne have en melding, selv om du ikke kan tage vagter, idet du så undgår, at vi evt. kontakter dig unødigt. Hvis du bliver forhindret i en opskrivning eller en vagt, så husk altid at melde fra i god tid. Du kan ikke redigere vagten/opskrivningen i kalenderen til samme dag og dagen efter.

Hvordan får jeg besked om hvor og hvornår jeg har vagt?

Dine vagter kan du se på din egen profil via vores intranet. Derudover benytter opkald, samt SMS til akutte vagter. Vi modtager løbende akutte bestillinger, derfor vil vi kontakte dig ASAP via SMS og på mobil. De vagter du selv booker på vores hjemmeside eller i vores app er sikre.

Godkendelse af vagter - hvordan gør jeg det?

Du godkender din vagt via din profil på vores intranet. Dette skal gøres efter endt vagt. Du kan senest gøre det mandag i den efterfølgende uge.

Hvad står vagt forkortelserne for?

DV = Dagvagt AV = Aftenvagt NV = Nattevagt FV = Fastvagt GV = Gangvagt SOMA = Somatisk PLC = Plejecenter PSYK = Psykiatri